AJÉN SENI JEUNG STRUKTUR KASENIAN BADÉNG DI DÉSA GIRIMAKMUR KACAMATAN MALANGBONG KABUPATÉN GARUT PIKEUN BAHAN PANGAJARAN MACA DI KELAS XII SMA

Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan (1) sejarah dan perkembangan kesenian badéng, (2) pelaksanaan pertunjukan kesenian badéng, (3) nilai seni yang terdapat pada kesenian badéng, (4) menerapkan hasil penelitian untuk bahan pembelajaran membaca artikel di kelas XII SMA. Metode yang digun...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Setiawati, Dewi (Author)
Format: Academic Paper
Published: 2017-03-17.
Subjects:
Online Access:http://repository.upi.edu/2968/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 06012 am a22003253u 4500
001 repoupi_29068
042 |a dc 
100 1 0 |a Setiawati, Dewi  |e author 
245 0 0 |a AJÉN SENI JEUNG STRUKTUR KASENIAN BADÉNG DI DÉSA GIRIMAKMUR KACAMATAN MALANGBONG KABUPATÉN GARUT PIKEUN BAHAN PANGAJARAN MACA DI KELAS XII SMA 
260 |c 2017-03-17. 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/1/S_DB_1305586_Title.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/3/S_DB_1305586_Abstract.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/2/S_DB_1305586_Table_of_content.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/4/S_DB_1305586_Chapter1.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/5/S_DB_1305586_Chapter2.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/6/S_DB_1305586_Chapter3.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/7/S_DB_1305586_Chapter4.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/8/S_DB_1305586_Chapter5.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/9/S_DB_1305586_Blibliography.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/29068/10/S_DB_1305586_Appendix.pdf 
520 |a Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan (1) sejarah dan perkembangan kesenian badéng, (2) pelaksanaan pertunjukan kesenian badéng, (3) nilai seni yang terdapat pada kesenian badéng, (4) menerapkan hasil penelitian untuk bahan pembelajaran membaca artikel di kelas XII SMA. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode deskriptif, dengan menggunakan teknik telaah pustaka, obsevasi, wawancara, dan dokumentasi. Adapun instrumen yang digunakan dalam pengumpulan data yaitu pedoman studi dokumentasi dan pedoman wawancara. Dari hasil penelitian ini yang pertama, tumbuhnya kesenian badéng yaitu untuk menyebarkan agama Islam. Kata badéng berasal dari bahasa Arab yaitu Badii'un yang artinya sesuatu yang indah. Kedua, pelaksanaan kesenian badéng terbagi menjadi dua bagian, yaitu dalam upacara penyambutan dan dalam acara hiburan. Ketiga, berdasarkan hasil penelitian, dalam kesenian badéng terdapat nilai wujud, nilai isi, dan nilai pengungkapan, yang teranalisis dari struktur seni, tujuan, peralatan yang digunakan, serta seluruh pihak yang terlibat dalam kesenian badéng. Keempat, nilai seni yang terdapat dalam kesenian badéng bisa dijadikan salah satu alternatif bahan pembelajaran membaca artikel budaya di kelas XII SMA. Manfaat dari penelitian ini yaitu bisa menambah wawasan tentang seni budaya serta menumbuhkan rasa bangga terhadap kesenian tradisional. Rekomendasi ditujukan untuk pemerintah Kabupaten Garut, guru, mahasiswa, dan murid (akademisi), serta masyarakat umum.;---This research aimed to describe (1) The History and arts development Badeng, (2) ongoing Badeng performing arts, (3) the value of art contained in Badeng art, (4) applying the results of research on learning materials read the article in the class XII High School. The method used in this research is descriptive method, using the techniques of literature review, observation, interviews, and documentation. The instruments used in data collection that is mobile and interview guidelines. From the results of this first study, the growth of the arts Badeng is to spread Islam. The word comes from the Arabic Badeng namely Badii'un that means something beautiful. Secondly, the ongoing art Badeng divided into two parts, namely the welcoming ceremony and event entertainment. Third, based on the results of research, there is value in Badeng art form, content value, and the value of disclosure, which was analyzed from the structure of the art, purpose, equipment used, as well as all those involved in the arts Badeng. Fourth, the value of art contained in Badeng art can be used as an alternative material pembelajarn read article XII class culture in high school. The benefits of thid research that could add insight art and culture and to cultivate a sense of pride to the tradisional arts. Rcommendations addressed to the government of Garut district, teachers, students, and pupil (academics), as well as the general public.;---Ieu panalungtikan miboga tujuan pikeun ngadéskripsikeun (1) sajarah jeung kamekaran kasenian badéng, (2) prak-prakan lumangsungna pintonan kasenian badéng, (3) ajén seni nu nyampak dina kasenian badéng (4) larapna hasil panalungtikan pikeun bahan pangajaran maca artikel di kelas XII SMA. Métode anu digunakeun dina ieu panalungtikan nya éta métode déskriptif, kalawan ngagunakeun téhnik talaah pustaka, obsérvasi, wawancara, jeung dokuméntasi. Anapon instrumén anu digunakeun dina ngumpulkeun data nya éta padoman studi dokuméntasi jeung pedoman wawancara. Tina hasil ieu panalungtikan kapaluruh, kahiji, tumuwuhna kasenian badéng nya éta pikeun nyebarkeun agama Islam. Kecap badéng asalna tina basa Arab nya éta Badii'un anu hartina hiji hal anu éndah. Kadua, dina prak-prakan kasenian badéng kabagi jadi dua nya éta dina upacara mapag jeung dina acara hiburan atawa manggung. Katilu, dumasar kana hasil panalungtikan, dina kasenian badéng nyampak ajén wujud, ajén eusi, jeung ajén pintonan, anu kapaluruh tina struktur seni, tujuan, pakakas anu digunakeun, sarta sakabéh pihak anu kalibet dina kasenian badéng. Kaopat, ajén seni anu nyampak dina kasenian badéng bisa dijadikeun salasahiji alternatif bahan pangajaran maca artikel budaya di kelas XII SMA. Mangpaat tina ieu panalungtikan nyaéta bisa nambahan pangaweruh ngeunaan seni budaya sarta numuwuhkeun rasa reueus kana kasenian tradisional. Rékoméndasi ditujukeun pikeun pamaréntah Kabupatén Garut, guru, mahasiswa, jeung murid (akademisi), sarta masarakat umum. 
546 |a en 
690 |a LB Theory and practice of education 
690 |a LB1603 Secondary Education. High schools 
690 |a NX Arts in general 
655 7 |a Thesis  |2 local 
655 7 |a NonPeerReviewed  |2 local 
787 0 |n http://repository.upi.edu/29068/ 
787 0 |n http://repository.upi.edu 
856 4 1 |u http://repository.upi.edu/2968/