STRUKTUR JEUNG ASPÉK SOSIAL DINA NOVÉL BÉNTANG HARIRING KARYA DIAN HENDRAYANA PIKEUN BAHAN PANGAJARAN APRÉSIASI SASTRA DI SMP

Novél Béntang Hariring miboga ajén-ajén sosial nu perlu diulik jeung dipikanyaho ku masarakat, hususna keur budak. Hal ieu jadi dasar pikeun ngayakeun panalungtikan anu judulna "Struktur jeung Aspék Sosial dina novél Béntang Hariring karya Dian Héndrayana pikeun Bahan Pangajaran Aprési...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Wahidah, Hinhin (Author)
Format: Academic Paper
Published: 2017-06-21.
Subjects:
Online Access:http://repository.upi.edu/348/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
LEADER 06699 am a22003253u 4500
001 repoupi_30408
042 |a dc 
100 1 0 |a Wahidah, Hinhin  |e author 
245 0 0 |a STRUKTUR JEUNG ASPÉK SOSIAL DINA NOVÉL BÉNTANG HARIRING KARYA DIAN HENDRAYANA PIKEUN BAHAN PANGAJARAN APRÉSIASI SASTRA DI SMP 
260 |c 2017-06-21. 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/1/S_BD_1305766_Title.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/2/S_BD_1305766_Abstract.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/3/S_BD_1305766_Table_of_content.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/4/S_BD_1305766_Chapter1.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/5/S_BD_1305766_Chapter2.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/6/S_BD_1305766_Chapter3.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/7/S_BD_1305766_Chapter4.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/8/S_BD_1305766_Chapter5.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/9/S_BD_1305766_Bibliography.pdf 
500 |a http://repository.upi.edu/30408/10/S_BD_1305766_Appendix.pdf 
520 |a Novél Béntang Hariring miboga ajén-ajén sosial nu perlu diulik jeung dipikanyaho ku masarakat, hususna keur budak. Hal ieu jadi dasar pikeun ngayakeun panalungtikan anu judulna "Struktur jeung Aspék Sosial dina novél Béntang Hariring karya Dian Héndrayana pikeun Bahan Pangajaran Aprésiasi Satra di SMP". Ieu panalungtikan miboga tujuan pikeun maluruh perkara struktur carita, jeung aspék sosial nu aya dina novél Béntang Hariring, sarta pikeun bahan pangajaran aprésiasi sastra di SMP. Nurutkeun Wellek jeung Warren perkara ngaguar aspék sosial téh bisa ngagunakeun pamarekan sosiologi sastra nu ngawengku sosiologi pangarang, sosiologi karya jeung sosiologi nu maca. Pikeun ngahontal éta tujuan, ieu panalungtikan ngagunakeun métode déskriptif-analitik. Data dikumpulkeun ngagunakeun téhnik studi pustaka jeung wawancara. Hasil anu kacangking dina ieu panalungtikan nya éta: (1) kahirupan interaksi sosial Dian Héndrayana mangaruhan kana prosés kréatif dina nyiptakeun karyana; (2) Novél Béntang Hariring miboga aspék sosial nu ngadidik, ngeunaan kahirupan sosial masarakat hususna kahirupan budak dina dunya atikan; (3) nurutkeun sawangan ti tanaga pendidik jeung peserta didik tina hasil wawancara, novél Béntang Hariring mangrupa karya nu réalis kalayan dibungkus ku basa-basa puitis anu disaluyukeun jeung sasaran masarakat sastra. Éta karya nimbulkeun pangaruh positif pikeun budak nu keur ngalalampah dina dunya atikan; (4) larapna hasil panalungtikan sosiologi sastra pikeun bahan pangajaran aprésiasi sastra di SMP. Ieu panalungtikan bisa nambahan pangaweruh dina nangtukeun sikep diajar pikeun budak sakola. Saran pikeun panalungtikan satuluyna nya éta sangkan leuwih maham kana cara nerapkeun sosiologi sastra. ;---Novél Béntang Hariring memiliki nilai-nilai yang perlu diketahui dan dipelajari oleh masyarakat, terutama bagi anak. Hal ini menjadi dasar bagi penulis untuk mengadakan penelitian yang berjudul "Struktur dan Aspék Sosial dalam Novél Béntang Hariring Karya Dian Héndrayana sebagai Bahan Pembelajaran Aprésiasi Satra di SMP". Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengkaji persoalan struktur cerita dan aspék sosial yang terdapat dalam novel Bentang Hariring yang ditujukan untuk bahan pembelajaran apresiasi sastra di SMP. Menurut Wellek jeung Warren, untuk mengkaji aspek sosial dapat menggunakan pendekatan sosiologi sastra, yang meliputi sosiologi pengarang, sosiologi karya, dan sosiologi pembaca. Untuk mencapai tujuan tersebut metode yang digunakan adalah metode deskripsitif-analitik. Data dikumpulkan menggunakan teknik studi pustaka dan wawancara. Adapun hasil yang diperoleh dari penelitian ini adalah: (1) kehidupan interaksi sosial Dian Hendrayana memberikan pengaruh terhadap proses kreatif dalam menciptakan karnya; (2) novél Bentang Hariring mengandung aspek sosial masyarakat husunya pada kehidupan anak dalam duni pendidikan; (3) menurut pendapat tenaga pendidik dan peserta didik melalui wawancara, novél Béntang Hariring merupakan karya realis yang dibungkus dengan bahasa-bahasa puitis yang disesuaikan dengan sasaran masyarakat sastra. Karya tersebut menimbulkan karya positif untuk anak di sekolah; (4) penerapan hasil penelitian sosiologi sastra sebagai bahan pembelajaran apresiasi sastra di SMP. Penelitian ini bisa menambah pengetahuan dalam menentukan sikap belajar anak di sekolah. Saran untuk penelitian selanjutnya yaitu diharapkan agar lebih memahami cara menerapkan sosiologi sastra. ;--- Novél Béntang Hariring has values that need to be known and learned by the community, especially for children. This provides the basis for the authors to conduct research entitled "Social Structure and Aspect in Novel Bond of Hariring Karya Dian Héndrayana as Teaching Materials Aprésiasi Satra in Junior High School". This study aims to examine the problem of story structure and social aspék contained in the novel Bentang Hariring which is intended for learning materials of literary appreciation in junior high school. According to Warren's and Wellek, to examine social aspects can use the approach of literary sociology, which includes the author's sociology, the sociology of the work, and the sociology of the reader. To achieve that goal the method used is descriptive-analytic method. Data were collected using literature study techniques and interviews. The results obtained from this study are: (1) the life of social interaction Dian Hendrayana give effect to the creative process in him creating ; (2) novél Bentang Hariring contains the social aspect of his or her society on the life of the child in the world of education; (3) in the opinion of educators and learners through interviews, novel Béntang Hariring is a realist work wrapped in poetic languages tailored to the targets of literary societies. The work poses positive work for children in school; (4) application of research result of literary sociology as a learning material of literary appreciation in junior high school. This research can increase knowledge in determining the attitude of children in school. Suggestions for further research that is expected to better understand how to apply the sociology of literature. 
546 |a en 
690 |a L Education (General) 
690 |a LB1603 Secondary Education. High schools 
690 |a Z004 Books. Writing. Paleography 
655 7 |a Thesis  |2 local 
655 7 |a NonPeerReviewed  |2 local 
787 0 |n http://repository.upi.edu/30408/ 
787 0 |n http://www.repository.upi.edu 
856 4 1 |u http://repository.upi.edu/348/