PENGEMBANGAN COMPUTERIZED ADAPTIVE TESTING DENGAN ITEM RESPONSE THEORY MODEL LOGISTIK 4 PARAMETER
Pengujian kemampuan pada siswa saat ini dilakukan dengan membuat sebuah tes yang jumlah soalnya telah ditentukan dan dikerjakan oleh setiap siswa yang dikenal dengan Classical Test Theory (CTT). Namun, pengujian dalam bentuk tersebut kurang efektif karena sebaran kemampuan siswa berbeda. Dengan meng...
Saved in:
Main Author: | Nurjanah, Nurul Siti (Author) |
---|---|
Format: | Academic Paper |
Published: |
2017-10-27.
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repository.upi.edu/3169/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Similar Items
-
Item Response Theory: An Introduction to Latent Trait Models to Test and Item Development
by: Bichi, Ado Abdu, et al.
Published: (2018) -
Evaluation of Northwest University, Kano Post-UTME Test Items Using Item Response Theory
by: Bichi, Ado Abdu, et al.
Published: (2016) -
Dimensionality assessment of binary response test items: A non-parametric approach of bayesian item response theory measurement
by: Ayanwale, Musa Adekunle, et al.
Published: (2020) -
Parameter estimation bias of dichotomous logistic item response theory models using different variables
by: Köse, Alper, et al.
Published: (2019) -
PENERAPAN SISTIM PENDUKUNG KEPUTUSAN DALAM SISTEM PENGUJIAN COMPUTERIZED ADAPTIVE TESTING
by: Rukli, Rukli, et al.
Published: (2011)